mandag den 17. oktober 2011

Projekt basisgarderobe

Jeg læste om "The 5-piece French Wardrobe"-princippet på Emma Martinys blog og har været dybt inspireret af det siden!


Til jer der ikke kender til det, går projektet i al sin enkelthed ud på, at man hver sæson kun må købe 5 mode pieces. Du må altså kun købe 5 forskellige ting om foråret, om sommeren, om efteråret og om vinteren. Da det kun er 5 ting, som du må købe hver sæson, er det vigtigt, at du har din basisgarderobe i orden. Og det er så her mit eget projekt kommer ind i billedet!


Jeg har fået lavet en liste over hvilke basics, der er nødvendige i mit klædeskab. Husk, at dette er min liste. Du har altså mulighed for selv at "designe" din egen liste over, hvad du finder nødvendigt i en basisgarderobe. Og nu til min liste, hvor jeg løbende vil strege de ting ud, som jeg har fået købt.


Overdele

  • Sort top
  • Grå top
  • Hvid top
  • Løs sort t-shirt
  • Løs grå t-shirt
  • Jumper
  • Chunky cardigan
  • Læderjakke
  • Trenchcoat
  • Blazer
  • LBD (Little Black Dress) 

Underdele

  • Sorte skinny jeans
  • Denim skinny jeans
  • Denim shorts
  • Nederdel

Fodtøj

  • Sorte støvler
  • Sorte stiletter
  • Mørkegrå Converse
  • Støvletter
  • UGGs

Accessories

  • Stor sort lædertaske
  • Mindre sort lædertaske
  • Sort pung
  • Sort tørklæde
  • Solbriller

3 kommentarer:

  1. Hvor er din blog fin! Jeg håber du har lyst til at kigge forbi, og måske følge :)

    justenkel.blogspot.com

    kissses

    SvarSlet
  2. Super fed blog!:-)
    Kig gerne forbi min www.fashionofthelove.blogspot.com

    Christina(-:

    SvarSlet
  3. Super fin ide !

    Tror jeg skal i gang med listen med det samme ! :)

    Alberte Lodahl
    http://bylodahl.wordpress.com/

    SvarSlet