mandag den 14. juni 2010

er der nogen, der har nogle gode hudplejetips?

jeg har stadigvæk problemer med min hud og har derfor taget p-pillen feminil mite i lidt over en måned. de skulle meget gerne hjælpe på huden, men der kan vidst gå helt op til 3-4 måneder, før man kan se resultater. jeg tror rent faktisk, at det er en slags udslæt, jeg har. det er sådan nogle små røde knopper, der klør! de sidder i panden og omkring munden, hvor jeg også er en anelse tør. jeg har kun brugt creme på kinderne, da jeg har været bange for at huden blev værre af, at jeg brugte creme på de angrebne steder. men nu har jeg altså overvejet og begynde at smøre hele ansigtet med creme. jeg har hørt, at aloe vera creme skulle være godt? jeg er virkelig på helt bar bund. gode råd modtages med kyshånd!

3 kommentarer:

  1. Dermalogica laver rigtig mange gode hudpleje-produkter. Både til meget sart hud (som det lyder til du har pt.), men også til når den bliver mere "normal" :) Prøv at læse lidt mere om det på nettet og vend evt tilbage hvis du har nogle spørgsmål. Måske en flittig derma-bruger kan hjælpe dig.

    http://dailyberry.wordpress.com/

    SvarSlet
  2. når jeg får tør hud (særligt om vinteren) bruger jeg "danatekt creme", som er en creme til tør, sart og udsat hud. der er ingen parfume, farvestoffer, lanolin eller parabener i. den kan købes på apoteket og kan bruges over hele kroppen.
    den vil jeg klart anbefale :)

    - http://lommepengeogtommeflasker.blogspot.com/

    SvarSlet
  3. Hejsa.
    Jeg har selv haft problemer med min hud, men efter jeg er begyndt at bruge Basiron 5 % fra Apoteket er det blevet meget bedre.
    Det er dog vigtigt at bruge en god, fugtgivende creme, for den kan godt udtørre huden meget. Derfor: kun brug den på selve bumsen.

    Jeg synes selv Olay cremer er gode og fugtgivende. De kan fås i fx Føtex. De har også en til sensitiv hud.

    Derudover: det er skideirriterende, men det ér altså en vinder: spis så sundt som muligt og drik vand!!!

    Held og lykke med huden, prinsesse (:

    SvarSlet