søndag den 22. september 2013

Hjemmelavet iskaffe

Lige for tiden er jeg blevet dybt afhængig af iskaffe, og det kan hurtigt blive en dyr fornøjelse, hvis man vælger at gå på Baresso eller Starbucks (som nu også er at finde i Århus!). Det er selvfølgelig dejligt at forkæle sig selv en gang imellem, det skal der bestemt være plads til, men til hverdag er jeg begyndt at lave min egen iskaffe, for at spare lidt på SU'en. Efter min mening er denne hjemmelavede iskaffe et fint alternativ til de dyre iskaffer.


Du skal bruge:
-Nescafé
- Rørsukker
- Isterninger
- Mælk (jeg bruger mandelmælk)
- En blender
- Et stort glas
- Et sugerør

Iskaffe02

Jeg starter med at lave en ganske almindelig kop kaffe (stærk) og blander lidt rørsukker i. Nescafé er hurtigt og nemt! Herefter kan man enten vælge at sætte koppen i fryseren i ca. en time eller bare i køleskabet lidt længere, hvis du har god tid.

Iskaffe03

Iskaffe01

Når kaffen er blevet tilpas kold, blender jeg først isterningerne.

Iskaffe04

Herefter hælder jeg kaffen i og blender (lidt) igen.

Iskaffe05

Så hælder jeg lidt mandelmælk i (almindelig mælk er selvfølgelig også fint) og blender.

Iskaffe06

Et violá! Lækker drikkeklar iskaffe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar